Storingen van Miele wasmachines
De wasmachine werkt niet en er brandt geen enkel lichtje op de display
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1. het apparaat is niet aangesloten op het elektriciteitsnet.
2. de deur van de machine is niet goed gesloten.
3. de ‘aan / uit’-schakelaar is niet ingeschakeld.
Controleer in het eerste geval of de stekker in het stopcontact zit en of de zekeringen niet zijn gesprongen.
Sluit in het tweede geval de deur goed.
In het derde geval, druk op de ‘Aan / Uit’-schakelaar op uw wasmachine om hem aan te zetten.
Als de wasmachine na een of meer van deze stappen niet werkt, raden wij u aan om een afspraak voor herstelling aan te vragen >
Storing F63
Tijdens het wassen is er te veel schuim ontstaan in de wasmachine.
Hoe kan ik dit oplossen?
- Draai een lege trommel op de hoogste temperatuur zonder wasmiddel. Hiermee verwijder je overtollige zeepresten.
Tips om dit in de toekomst te voorkomen:
- Let er goed op dat je bij het toevoegen van het wasmiddel de juiste dosering gebruikt. Te veel wasmiddel zorgt namelijk voor te veel schuim.
- Gebruik wasverzachter tijdens het wassen. Wasverzachter remt de schuimvorming af.
Storing F220 of melding ‘storing watertoevoer’
De toevoer van het water is te laag, of er komt helemaal geen water in de wasmachine.
Hoe kan ik dit oplossen?
- Draai de kraan volledig open.
- Controleer of er geen verstopping of knik in de aanvoerkabel zit. Vervang indien nodig de slang.
- Controleer of er wel water uit de kraan komt.
Melding ‘storing waterafvoer’
De wasmachine kan het water niet afvoeren. Dit kan komen doordat het pluizenfilter voor de afvoerpomp verstopt zit, of dat het uiteinde van de afvoerslang te hoog is aangesloten op de afvoer.
Hoe kan ik dit oplossen?
- Maak het filter dat voor de afvoerpomp zit schoon.
- Zorg ervoor dat de wasmachine het afvoerwater niet hoger dan 1 meter hoeft te pompen.
Melding ‘storing waterproof’
De wasmachine heeft ergens een lekkage geconstateerd. Zelf oplossen is helaas niet mogelijk bij deze melding.
Wat kan je wel doen? Om erger te voorkomen sluit je direct de kraan van de watertoevoer en verwijder je de stekker uit het stopcontact. Neem contact op met het verkooppunt waar je de wasmachine gekocht hebt of met Miele zelf.
Probleem niet verholpen?
Niet alle meldingen zijn zelfstandig te verhelpen. Als de genoemde tips geen oplossing biedden, is er een technieker nodig:
- Ook al heb je de wasmachine niet bij ons gekocht. We helpen je graag verder
- Is de wasmachine elders gekocht en valt hij nog binnen de garantie? Neem dan contact op met Miele
- Als de wasmachine buiten de garantie valt, maar je wilt wel graag dat het probleem verholpen wordt, neem dan contact op met ons.